ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΡΑΒΗΞΕΙ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΣΕ ΜΙΑ ΒΙΤΡΙΝΑ; Και ναι, bingo! O φωτισμός!

Η δύναμη του σωστού φωτισμού μπορεί να αναδείξει με μοναδικό τρόπο κάθε επαγγελματικό χώρο. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως εισέβαλε ως “must” στο στήσιμο ενός καταστήματος. Αυτό αποδεικνύει ότι στη γλώσσα της αρχιτεκτονικής επιστρατεύτηκε “ο άσσος στο μανίκι”. Και το αντίθετο βέβαια μπορεί να δυσφημίσει καίρια έναν επαγγελματικό χώρο. Πόσο επιζήμιος μπορεί να είναι ένας λάθος φωτισμός σε μια βιτρίνα καταστήματος; Η σωστή κίνηση είναι μία! Μια συνάντηση με τους ειδικούς στο ILLUM LIGHTS μπορεί στην κυριολεξία να μας ανοίξει τα μάτια.

 

Και ναι, bingo! O φωτισμός! Αλλά να έχει γίνει μελέτη και κατάλληλος σχεδιασμός. Και αυτό βασίζεται σε 4 τύπους φωτισμού:
• Tον γενικό φωτισμό (ambient lighting)
• Tον φωτισμό ανάδειξης (accent lighting)
• Tον αρχιτεκτονικό φωτισμό
• Tον φωτισμό δημιουργίας ειδικών εφέ
Η πρώτη εικόνα συνήθως μπορεί να είναι σαν την πρώτη εντύπωση: αδύναμη, αδιάφορη ή “τραβηχτική”. Δεν αρκεί να φωτίσεις μόνο τα εμπορεύματα, πρέπει να δημιουργηθεί μια φωτιστική σύνθεση που θα έχει εύρος, πολυμορφία και attitude.
Τα ειδικά εφέ φωτισμού με χρήση χρωμάτων για παράδειγμα είναι ένα βασικό κόλπο για να αποκτήσουν σπιρτάδα και όγκο
οι “τυφλές γωνίες” μιας βιτρίνας. Σημεία που δεν έχουν προϊόντα και είναι κενά, με αυτό τον τρόπο αποκτούν ένα ενδιαφέρον.
Το ζήτημα που πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη του ο σχεδιαστής φωτισμού είναι ο ημερήσιος διάχυτος έντονος φωτισμός.

Βιτρίνα: ο φωτισμός διαμορφώνεται ανάλογα με τη θέση και το φωτισμό του δρόμου και των γειτονικών καταστημάτων. Όσο πιο φωτισμένος είναι ο δρόμος τόσο περισσότερο φωτισμό απαιτεί η βιτρίνα. Μια περιήγηση στο ILLUM LIGHTS στην οδό Κισσάμου 179 στα Χανιά μπορεί να δώσει μερικές βασικές ιδέες που αναδεικνύουν τη βιτρίνα. Γιατί στην ουσία η βιτρίνα τι είναι; Πρόκειται για το φωτεινό “πρόσωπο” στον κόσμο και στην πόλη! Κάνει τα κεφάλια να γυρνάνε!
ΤΟΛΜΗΣΤΕ ΜΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΦΩΤΙΣΜΟΥ
ΓΙΑ ΜΙΑ ΒΙΤΡΙΝΑ
Πρώτα από όλα ορίστε την ατμόσφαιρα που θέλετε να πετύχετε στο χώρο: λιτή, λαμπερή, ρομαντική, μονοχρωματική. Σημαντικό βήμα; Τα όπλα, δηλαδή τα αξεσουάρ φωτισμού, που σας δίνουν ειδικές δυνατότητες να φέρετε στο επίκεντρο τα προϊόντα ή
συγκεκριμένες γωνίες της βιτρίνας:
• Tα φωτιστικά τύπου spotlights
• Oι φωτεινές δέσμες
• Oι φωτιστικές μπάρες φανερές
ή κρυφές
Όλα αυτά μπορούν να κρυφτούν είτε σε ειδικά διαμορφωμένα φατνώματα στα πλαϊνά ή στην οροφή. Η χρήση
στενών δεσμών και οι μη-συμβατικές γωνίες πρόσπτωσης μπορούν να χρησιμοποιηθούν για το φωτισμό ενός μόνο τμήματος του εμπορεύματος (το κεφάλι και το επάνω τμήμα μιας
κούκλας για παράδειγμα). Η συνολική εικόνα του χώρου πρέπει
να διέπεται από ισορροπία, αρμονία, διαβάθμιση και ορατότητα σε όλο το εύρος. Για να επιτευχθεί αυτό πρέπει να μη μείνει τίποτα στην τύχη του: α. το χρώμα β. οι γωνίες πρόσπτωσης γ. οι εντάσεις.
ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ Ο ΣΩΣΤΟΣ
ΦΩΤΙΣΜΟΣ;
Είναι μια μεγάλη κουβέντα. Όμως είναι και εξαιρετικά επίκαιρη. Μετατρέπει τις αδυναμίες του χώρου-βιτρίνας σε χαριτωμένες ιδιαιτερότητες!
• Κάνει το στενό να φαινεται σα να έχει
βάθος.
• Δημιουργεί σε έναν άχαρο στρογγυλό
χώρο φωτιστικά κοψίματα ή γωνίες.
• Έναν μικρό χώρο τον πλαταίνει και
δείχνει πιο οικείος, ζεστός
και minimal.
• Το χαμηλό ύψος με τα κατάλληλα
spotlights αποκτά “μπόι”.
Με λίγα λόγια παίζει με την οπτική
και τις διαστάσεις και γλυκαίνει τις
ατέλειες.
Η ΝΕΑ ΤΑΣΗ ΤΩΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ
ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ
Η νέα τάση που παρατηρείται, είναι η νέα γενιά ιδιοκτητών καταστημάτων να ζητά φωτισμό και να έχει άποψη για την συμβολή του φωτισμού στην εμπορική απόδοση. Ο φωτισμός έχει
αποκτήσει τον ρόλο του κρυφού συνεταίρου, μιας και φροντίζει για την ακόμα καλύτερη λειτουργικότητα του
καταστήματος. Και αυτό έχει αποτελέσει εμπορική
ανακάλυψη που μεγιστοποιεί τα κέρδη, αρκεί μια σωστή μελέτη
φωτισμού να έχει πιάσει τον παλμό μιας βιτρίνας και να τον έχει αναδείξει στις λεπτομέρειες που φαίνονται πιο κεντρικά, καλλιτεχνικά και στοχευμένα.

Πάει κάπως έτσι:
καλός φωτισμός = πιο ορατό μαγαζί στους πελάτες = περισσότερος κόσμος που μπαίνει στο μαγαζί =
περισσότερα χρήματα για το μαγαζί.

Η νοοτροπία που μπορεί να οδηγήσει τα βήματά σας στο ILLUM LIGHTS στην οδό Κισσάμου 179, στα Χανιά… αποτελεί ίδιον μιας σύγχρονης επιχειρηματικής λογικής. Η δημιουργία
ατμόσφαιρας είναι το κλειδί που ανοίγει τον διακόπτη, για να
τραβήξει το ενδιαφέρον των καταναλωτών με νέα μέσα, με νέα
αντίληψη και σύγχρονα φωτιστικά τρικ που “σε κάνουν” θέμα κεντρικό στην σκηνή και όχι περιφερειακό.

Written By
More from Go Hania

Θανάσης Μαρινάκης

Μια απλή αυτοψία στα ήδη υπάρχοντα κτίρια της πόλης, στη φυσιογνωμία &...
Read More

Leave a Reply