Interior Designer: Νατάσα Καλοτεράκη

Η Νατάσα Καλοτεράκη δεν μπορούσε παρά να ασχοληθεί με το έπιπλο, μιας και μεγάλωσε μέσα στο ξυλουργείο του πατέρα της. Κάθε της έργο είναι πρόκληση και κατάθεση του εαυτού της.
Αυτή τη δημιουργική, λόγω του καλοκαιριού, περίοδο ασχολείται με τον σχεδιασμό δύο μεγαλόπνοων έργων, ενός συγκροτήματος κατοικιών και ενός boutique hotel στα Χανιά.

Επιμέλεια:
Άντζελα Βακάκη

Ποιες είναι οι βασικές φόρμες που χαρακτηρίζουν τις σχεδιαστικές σου επιλογές; Κάθε έργο είναι μοναδικό και η μελέτη του αποτελεί από μόνη της μια πρόκληση για μένα και την ομάδα μου. Οι βασικές φόρμες προκύπτουν πάντα από τον τύπο του έργου που έχουμε να μελετήσουμε, το τοπίο, τις ιδιαιτερότητες του χώρου, το στυλ και τη φιλοσοφία του ιδιοκτήτη. Οι ανάγκες και τα χαρακτηριστικά μίας κατοικίας, ενός ξενοδοχείου, ενός δικηγορικού γραφείου ή ενός μουσείου είναι διαφορετικές και τις περισσότερες φορές ετερόκλητες. Εκεί καλούμαστε εμείς να γεφυρώσουμε τις αντιθέσεις και να αναδείξουμε τις ποιότητες του εκάστοτε χώρου.

Ποιες από τις μεγαλύτερες εμπνεύσεις σου θα ξεχώριζες ως projects και για ποιο λόγο;
Κάθε project είναι ξεχωριστό για εμένα, με ιδιαίτερη αξία και προτεραιότητα και σε αυτό εντάσσεται πάντα και ένα δικό μου κομμάτι. Αν πρέπει να αναφέρω όμως κάποιο, είναι ένα πρόσφατο
έργο μου, μία boutique maisonette που ονομάζεται «OCRE the art of living». Συνδυάζει ορισμένα πολύ αγαπημένα μου στοιχεία, καθώς βρίσκεται στην αναγεννησιακή, αγαπημένη, παλιά πόλη του Ρεθύμνου. Είναι ένα περιβάλλον λειτουργικό και άρτια αισθητικό με αρκετά καλλιτεχνικά στοιχεία, χειροποίητα μεταλλικά κάγκελα, κλωστρά, πίνακες, ένα αγαπημένο γλυπτό. Σε αυτό ο επισκέπτης μπορεί να απολαύσει ένα ήρεμο περιβάλλον πλαισιωμένο από φυσικά υλικά, οργανικές φόρμες, ήρεμους χρωματισμούς και μια ισορροπημένη συνάντηση στοιχείων του νοσταλγικού παρελθόντος και του σύγχρονου. Η τέχνη αποτελεί μια μεγάλη μου αγάπη, έμπνευση στις δημιουργίες μου. Οι πρώτες μου σπουδές ήταν στη σχολή Βακαλό, η οποία με έκανε να την αγαπήσω βαθιά και κάθε φορά να ανακαλύπτω τους σωστούς τρόπους που μπορώ να την εντάσσω απαλά στη δουλειά μου.

Θεωρείς ότι είναι πιο σημαντική η αισθητική ή η λειτουργικότητα; Γιατί; Χρειάστηκε ποτέ να συμβιβαστείς;
Πολλές φορές μπορούμε να θυσιάσουμε την λειτουργικότητα για χάρη της αισθητικής αλλά
και το αντίστροφο. Είναι πολλές οι παράμετροι που θα το κρίνουν και αυτό πολλές φορές μας
το καθορίζει το είδος του έργου που μελετάμε αλλά και οι προτιμήσεις του πελάτη μας. Όταν
προκύπτει ένα τέτοιο δίλημμα το συζητάμε, ορίζουμε τα θετικά και τα αρνητικά και έπειτα
κρίνουμε ποια κατεύθυνση θα ακολουθήσουμε.

Νατάσα, είσαι μία καταξιωμένη διακοσμήτρια και διευθύντρια πωλήσεων στην εταιρεία «Καλοτεράκης ΑΒΕΕ», φαντάζομαι ότι έχεις «εδραιώσει» τη δική σου
προσωπική φιλοσοφία πάνω στο Interior design… Ποια είναι αυτή;
Έχω γεννηθεί και μεγαλώσει στο χώρο του επίπλου και, όπως αντιλαμβάνεστε, οι επιρροές από μικρή ηλικία είναι πολλές. Έχω ακόμα έντονες μνήμες από το πρώτο ξυλουργείο του πατέρα μου. Στο σχέδιο, στην κατασκευή του χειροποίητου επίπλου και τη μεγάλη αξία της δημιουργίας από μάστορες με πραγματικό μεράκι και αγάπη για αυτό που κάνουν, την μοναδική ομορφιά του ξύλου και τις απεριόριστες δυνατότητές του. Ο χώρος μας εξελίσσεται συνεχώς, έχει μια τρομερή δυναμική, δημιουργεί τάσεις, διαμορφώνει την αισθητική μας. Αυτή η δημιουργική διαδικασία συνδυασμένη με την ιδιότητά μου, ως διακοσμήτρια, με βοηθάει να δίνω το προσωπικό μου στίγμα και στις εκθέσεις μας, ακολουθώντας φυσικά και τις τάσεις της εποχής.

Ποια πιστεύεις ότι θα είναι η επόμενη ημέρα και το μέλλον στον τομέα του design;
Διανύουμε την όμορφη φάση του βιοφιλικού design με τη στροφή στα φυσικά υλικά, όπως το μασίφ ξύλο, την πέτρα, τον πηλό. Εμπνέεται από τη φύση και τις οργανικές καμπύλες, φόρμες
που αντικαθιστούν τις αυστηρές γραμμές. Οι χώροι αποκτούν πλέον τη δική τους προσωπικότητα που είναι πιο κοντά στη φύση του ατόμου, αντανακλούν τις ευαισθησίες του, αφουγκράζονται τις ανάγκες του, γίνονται καταφύγιο χαλάρωσης, αποσυμπίεσης της καθημερινότητάς του. Η νέα τάση, λοιπόν, είναι η δημιουργία χώρων φιλόξενων προς το χρήστη, που προσφέρουν ηρεμία και ξεκούραση για το πνεύμα αλλά και το σώμα με μια αβίαστη ροή ενέργειας.

Χρειάστηκε ποτέ να δουλέψεις με απαιτητικούς πελάτες; Αν ναι, πώς διαχειρίστηκες την κατάσταση; Κατά τη γνώμη μου, οι λεγόμενοι «απαιτητικοί πελάτες» είναι εκείνοι οι οποίοι γνωρίζουν τι θέλουν, αναζητούν την υψηλή ποιότητα συνδυασμένη με την αισθητική και δεν κάνουν εκπτώσεις στις επιθυμίες τους. Είναι αυστηροί με τα χρονοδιαγράμματα που απαιτούνται για την ολοκλήρωση του έργου και στοχεύουν στην αρτιότητα και τον επαγγελματισμό. Είναι χαρά μου να συνεργάζομαι με τέτοιους πελάτες, γιατί η ανταλλαγή απόψεων και γνώσεων σε συνδυασμό με τον επαγγελματισμό, είναι ένα πολύ ενδιαφέρον μέρος της όλης δημιουργίας.

Με τι ασχολείσαι αυτή τη στιγμή; Δουλεύεις πάνω σε κάποιο νέο project; Είναι μια αρκετά δημιουργική περίοδος για μένα, καθώς οι ανάγκες της περιόδου εν όψει
του καλοκαιριού είναι πολλές. Με μεγάλο ζήλο και ενθουσιασμό ασχολούμαι με το σχεδιασμό ενός συγκροτήματος κατοικιών και ενός boutique hotel στα Χανιά, που μελετάμε εδώ και
καιρό, μια νεοκλασική κατοικία στη Σύρο και με την ανακαίνιση κάποιων διαμερισμάτων στην πανέμορφη περιοχή της Ακρόπολης.

Πώς παραμένεις ενημερωμένη με τις τάσεις στον κλάδο του σχεδιασμού;

Μέσω της ενεργής ενασχόλησής μου στην εταιρεία επίπλων ενημερώνομαι σε πολύ τακτική βάση για τις τάσεις, τα νέα υλικά και τις καινοτομίες του χώρου, καθώς συνεργαζόμαστε με πληθώρα εταιρειών από το εξωτερικό. Επισκέπτομαι ανελλιπώς εμπορικές εκθέσεις επίπλου και design στην Ιταλία, τη Γαλλία και τη Δανία και όποτε έχω χρόνο θα επισκεφθώ κάποια αγαπημένα μου design μαγαζιά στο Λονδίνο για να εμπνευστώ και να ενημερωθώ. Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με την μελέτη περιοδικών αρχιτεκτονικής και διακόσμησης μου δίνουν μια γενική εικόνα για τις τάσεις στο χώρο του σχεδιασμού.

Χρειάστηκε ποτέ να κάνεις μια σημαντική αλλαγή σε ένα σχέδιο, ενώ ήταν ήδη σε εξέλιξη;
Με την ανάθεση του έργου και την ενδελεχή μελέτη των χαρακτηριστικών, της φιλοσοφίας του και των ιδιαιτεροτήτων του, παρουσιάζουμε στον πελάτη μας μια αναλυτική πρόταση που καλύπτει
όλο τα στάδια των εργασιών και της τελικής μορφής του, φυσικά με τα αντίστοιχα moodboards. Σε αυτό παραμένουμε πιστοί και από αυτό παρεκκλίνουμε μόνο εάν στην πορεία εμφανιστούν κάποια στοιχεία στον χώρο, κυρίως δομικής φύσεως, για τα οποία πρέπει άμεσα να βρούμε τις σωστές λύσεις, δίχως αυτό να επηρεάσει την προκαθορισμένη τελική μορφή του έργου.

Αγαπημένα υλικά της φετινής σεζόν για να πετύχουμε το καλύτερο επιθυμητό αποτέλεσμα, ποια είναι;
Από τα ξύλα είναι ο δρυς σε φυσικά ή γήινα χρώματα, η καρυδιά, ακόμα και πιο ιδιαίτερα τροπικά ξύλα, κυρίως χωρίς τεχνητές επεξεργασίες. Άλλα αγαπημένα υλικά είναι η πέτρα με ματ
βερνίκια, ο πηλός, βαμβακερά organic υφάσματα, η ψάθα και όποιο άλλο υλικό παράγεται από τη φύση και μπορεί να ενταχθεί στη δουλειά μου.

Ύπάρχει κάποια πολύπλοκη συνεργασία με αρχιτέκτονες ή εμπόρους που θυμάσαι;
Επειδή σε μεγάλα έργα είναι συχνές οι περιπτώσεις που τα σχέδια που λαμβάνουμε για τις ειδικές κατασκευές είναι από αρχιτεκτονικά γραφεία του εξωτερικού, υπάρχει ένας αρχικός βαθμός δυσκολίας, λόγω της διαφορετικής κουλτούρας. Όμως, η κοινή γλώσσα του design και η αγάπη για αυτό που κάνουμε με απώτερο σκοπό την ικανοποίηση του πελάτη μας γεφυρώνει το όποιο χάσμα και βρίσκουμε πάντα έναν κοινό κώδικα επικοινωνίας που εξαφανίζει τις δυσκολίες.

Με ποιον τρόπο εμβαθύνεις και ψάχνεις πιο διεισδυτικά προκειμένου να ανακαλύψεις τις αληθινές απαιτήσεις του πελάτη σου;
Επιθυμώ και επιδιώκω να έχω μια ανθρώπινη και άμεση επαφή με το πελάτη μου ώστε μέσω της επικοινωνίας μας να χτίσουμε μια σχέση εμπιστοσύνης πρώτα από όλα. Ο χρόνος που και οι δύο
πλευρές επενδύουμε σε αυτή την επαγγελματική
σχέση μάς δίνει τη δυνατότητα να εμβαθύνουμε, να σκιαγραφήσουμε την προσωπικότητά του και τις προτιμήσεις του και να προχωράμε επιτυχώς μαζί μέχρι την ολοκλήρωση του κάθε έργο.

Written By
More from Go Hania

Έφτασε η ώρα για την ανάδειξη της Ιστορικής μεταλλικής γέφυρας του ποταμού Ταυρωνίτη!

Μπήκαν μέσα τα πρώτα συνεργεία και ξεκίνησαν οι πρώτες τοπογραφικές αποτυπώσεις από...
Read More