Religious Travel. O τουριστικός προορισμός μεταμορφώνεται!

Καταρρίπτει κάθε προηγούμενο ο πρωτοποριακός τρόπος, που ο τουριστικός προορισμός μεταμορφώνεται, αλλάζει, εξελίσσεται. Σπάει το καλούπι και κάνει θαύματα! Ο προσκυνηματικός τουρισμός αλλάζει άρδην και μπαίνει σε έναν κόσμο των luxury vip προσώπων, με σύγχρονα οχήματα πολυτελείας, ελικόπτερα, Vip Van, που μεταφέρουν αυτούς τους επισκέπτες, σε απάτητα -και όχι τόσο γνωστά μοναστήρια- τα οποία πρέπει να σημειωθεί ότι βρίσκονται σε εξωτικά σημεία φυσικού κάλλους στο νησί της Κρήτης. Σίγουρα αυτή η καινοτομία αποτελεί ένα κολάζ αντιφάσεων που σηματοδοτεί το talk of the town στην σεζόν που έδωσε ένα πρώτο στίγμα ασυναγώνιστο!

Η ιδέα ξεκίνησε αρχικά από τον αδερφό του Νίκου Τζατζάνη, νυν π. Γεώργιοκληρικό της Ι. Μητροπόλεως Βελγίου, ο οποίος διακονεί πλέον στην Μητρόπολη
των Βρυξελλών και παραμένει από μακριά πυλώνας και σύμβουλος των δραστηριοτήτων του religious travel. Παίρνοντας την σκυτάλη ο μεγαλύτερος αδερφός του το 2016 και αφουγκραζόμενος τις απαιτήσεις και τις αναζητήσεις των vip επισκεπτών στο νησί μας, ο Νίκος Τζατζάνης, στην κυριολεξία έχει ξεπεράσει κάθε φαντασία των κλισέ συμβατικών τουριστικών προτύπων κι έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα καινοτόμο προϊόν θεματικών περιηγήσεων. Έτσι, ικανοποιεί τα ‘’θέλω’’ και των πιο απαιτητικών επισκεπτών και έχει καταφέρει
να είναι πλέον, στις πρώτες προτιμήσεις, οι προσκυνηματικές περιηγήσεις του. Γεγονός
που το αποδεικνύει η συνειδητή επιλογή πληθώρας επισκεπτών.  Η μεγάλη έκπληξη;
Προσελκύουν έναν δυναμικό τουριστικό όγκο από ξένες χώρες που επέλεξαν το
νησί μας, που ναι μεν διαθέτει οικονομική επιφάνεια, έχει όμως απαιτήσεις για μια
τουριστική εμπειρία που θα τους συναρπάσει. Κι αυτό τι προϋποθέτει; Να είναι
τελείως έξω από τα συνηθισμένα. Να μπορέσουν να κάνουν τη διαφορά όχι στα λόγια, αλλά στις πράξεις. Υπάρχουν μυστικά ή δαιμόνια θα αναρωτηθεί κανείς; Η πραγματικότητα είναι πολύ πιο απλή! Υπάρχει μια ακατανίκητη δύναμη στο ανθρώπινο
μυαλό να πρωτοπορεί με ολοκαίνουρια θεματικά τουριστικά project. Αυτή θα ήταν
μια πρώτη λογική απάντηση. Όμως δεν μπορεί να φτάνει μόνο αυτό. Έβαλαν νέο κόσμο στον προσκυνηματικό τουρισμό – Διεύρυναν την γκάμα του target group. Στην περίπτωση των εμπνευστών Νίκου και Γιώργου Τζατζάνη ισχύει μια ανατρεπτική συμφωνία. Καθιερώνουν μια αχαρτογράφητη αλλά πολύ ελκυστική πτυχή του θεματικού προσκυνηματικού τουρισμού, που δεν απευθύνεται στους ορθόδοξους χριστιανούς μόνο, αλλά αντιθέτως σε όλα τα πρόσωπα ανεξάρτητα από το αν ασπάζονται κάποια θρησκεία ή είναι αδιάφορα ιδεολογικά και δογματικά. Kαι το κατάφεραν με εξυπνάδα και συνδυαστικότητα:

 

 

• Απευθύνονται στην ελίτ των τουριστών που επιζητά μια διαφορετική μοναδική πρωτότυπη εμπειρία.
• Πριν από κάθε επίσκεψη, οι συνεργάτες του γραφείο συζητούν και ζητούν την ‘’ευλογία‘’ και την άδεια του υπευθύνου. Γνωρίζουν με λεπτομέρειες και τηρούν με απόλυτη ευλάβεια, το πρωτόκολλο επικοινωνίας με τους ιεράρχες, ηγουμένους, γι’ αυτό κι εκείνοι με εμπιστοσύνη αλλά και σεβασμό ασπάζονται τις ιδέες τους.
• Σπάνε το κατεστημένο βάζοντας τους τουριστικούς επισκέπτες να καθίσουν να νιώσουν για λίγο την μυστηριακή λατρεία μέσα στο μοναστήρι αποκρυπτογραφώντας τις βυζαντινές εικόνες. Μετέπειτα στο αρχονταρίκι, προκειμένου να μπορέσουν να αφουγκραστούν την ορθόδοξη φιλοξενία, ακούγοντας συνάμα για τις παραδόσεις μας. Στη συνέχεια δοκιμάζουν μοναστηριακά εδέσματα ως ένα κέρασμα. • Τους παρέχουν τη δυνατότητα να ζήσουν ακόμα και την οινογευσία, με μοναστηριακά κρασιά που παράγονται από τις ίδιες τις μονές κι είναι ξακουστά για τον λόγο αυτό. Οινογευσία ενός άλλου μυστικού δείπνου θα έλεγε κάνεις, που συνδυάζεται με κόλιβα (στάρι), λάδι και άρτους, (σίτος , οίνος και έλαιον), με μοναδικό τρόπο ανάλυσης της ουσίας και του συμβολισμού όλων αυτών. Συχνά ο Νίκος Τζατζάνης αναλαμβάνει
την ευθύνη και βάζει την υπογραφή του σχεδιάζοντας, περιηγήσεις ομάδων προσκυνητών, υψηλού πνευματικού αλλά και οικονομικού επιπέδου σε όλα τα αξιοθέα-
τα προσκυνηματικού χαρακτήρα. Δεν είναι λίγες οι φορές που εκπλήσσει προσφέροντας πρωτότυπα δώρα, όπως αναμνηστικό βιβλίο με τα προσκυνήματα της Κρήτης αλλά και μέσα σε ενα κρητικό μικρό πουγκί τοποθετεί τα δημοφιλέστερα κρητικά βότανα: θυμάρι, δίκταμο, μαλοτήρα και φασκόμηλο. Στο Religious Travel δεν παραλείπουν να προσφέρουν ακόμα και αρώματα από βότανα της Κρήτης χειροποίητα, αλλά και φυσικό βασιλικό λιβάνι. Προκρίνεται με γοργούς ρυθμούς ως πρώτη η τουριστική εμπειρία του Religious Travel ρίχνοντας στην δεύτερη θέση τις τυπικές τουριστικές επισκέψεις.
Αποκαλύπτεται λοιπόν πως οι δύο αυτοί άνθρωποι και η ομάδα τους, που συνδυάζουν με μοναδικό τρόπο τόσο διαφορετικά πράγματα, εδραιώνουν μια τουριστική εμπειρία, η οποία συναρπάζει και τους πιο απαιτητικούς τουριστικούς επισκέπτες. Με αυτό τον τρόπο οι περιηγήσεις τους φέτος, πέτυχαν να βγουν πρώτες σε βαθμολογία, κατεβάζοντας σε δεύτερη κατηγορία τα μέχρι τώρα διάσημα αξιοθέατα. Γιατί ανατρέπουν την πάγια φιλοσοφία του προσκυνηματικού τουρισμού και τους μεταφέρουν κατευθείαν σε έναν κόσμο,
όχι και τόσο προσιτό, αλλά τόσο μυστήριο και γοητευτικό. ΑΠΟ-ΔΡΑΣΗ δημιουργική με ζωντανές βιωματικές περιστάσεις για λίγους!
Με βάση το “Μυστήριον ξένον, ὁρῶ καὶ παράδοξον”! Η φυγή από την καθημερινότητα, η πρόσκαιρη απόδραση από την μονοτονία και τις κλισέ ανιαρές ξεναγήσεις μεταβλήθηκαν σε ένα εφικτό όραμα, πρωτόγνωρη εμπειρία, που δεν αφήνει τον επισκέπτη λεπτό να ησυχάσει! Η ΕΡΕΥΝΑ που μιλά από μόνη της και ήταν κάτι που το είχαν προβλέψει! Δημοφιλέστεροι προορισμοί για τους αλλοδαπούς τουρίστες αναδεικνύονται φέτος για πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια τα μοναστήρια και οι εκκλησίες, καθώς οι μισοί τα επισκέπτονται, ξεπερνώντας σε επισκεψιμότητα ακόμα και την παραλία του Ελαφονησίου. Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο αεροδρόμιο των Χανίων μέχρι και το τέλος Ιουλίου, συγκεντρώνοντας 2.160 ερωτηματολόγια μεταφρασμένα σε επτά γλώσσες, από ερευνητές του ΜΑΙΧ και του Πολυτεχνείου της Κρήτης και συγχρηματοδοτήθηκε από το Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης Κρήτης
και την Ένωση Ξενοδόχων Χανίων μιλά από μόνη της. (Την περίοδο Ιανουαρίου Ιουλίου 2018, οι αεροπορικές αφίξεις από το εξωτερικό στα Χανιά έφτασαν τις 681.000, σημειώνοντας αύξηση 8% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017.)
Αυτό είναι που λατρεύουν όλοι στην δυναμική εμπειρία του Religious travel και αξίζει να σημειωθεί πως η ομάδα πλαισιώνεται και αποτελείται απο επιστημονικούς συνεργάτες μόνο θεολόγους, που έχουν περισσότερο σχέση με την εκκλησία, παρά με το επιχειρείν. Σχεδιάζουν λεπτό προς λεπτό την περιήγηση τους, προσφέρουν στους επισκέπτες πληθώρα πληροφοριών μεταφέροντας τους συνέχεια σε διαφορετικές εικόνες, τόπους, προσπαθώντας να πετύχουν το απόλυτο: να συμμετέχουν κατά την περιήγηση, όλες οι σημαντικές
αισθήσεις του ανθρώπου, όραση, γεύση, αφή και ακοή. Όλα αυτά προσφέρονται, μέσα από την παράδοση της ορθόδοξης λατρείας αλλά και της κρητικής γης.

Tags from the story
,
Written By
More from Go Hania

Μια γλυκιά συνάντηση με τον Pastry Chef  Μάριο Δρακάκη

  Οι δημιουργίες του κερδίζουν και τους πιο απαιτητικούς λάτρεις της ζαχαροπλαστικής...
Read More

Leave a Reply