Μια γλυκιά συνάντηση με τον Pastry Chef  Μάριο Δρακάκη

 

Οι δημιουργίες του κερδίζουν και τους πιο απαιτητικούς λάτρεις της ζαχαροπλαστικής και οι απόψεις του ξεδιπλώνουν ένα χαρισματικό δημιουργό και έναν συγκροτημένο επαγγελματία. Ο Χανιώτης Pastry Chef Μάριος Δρακάκης είναι εδώ και γεμίζει τις χειμωνιάτικες σελίδες του Go Hania γλύκα και πάθος για το επάγγελμα του! Απολαύστε τον!

Επιμέλεια: Αθηνά Μαθιουδάκη, φωτογραφίες: Light & Pixel

Μια αγάπη παλιά, μια πρώτη αγάπη

Για τον Χανιώτη pastry chef Μάριο Δρακάκη η μαγειρική είναι μια αγάπη παλιά, μια πρώτη αγάπη! Όταν ήταν μικρός ανακατευόταν στα μαγειρέματα της γιαγιάς του και ανυπομονούσε να γευτεί το πρώτο κομμάτι από το λαχταριστό της γαλακτομπούρεκο, το αγαπημένο γλυκό των παιδικών του χρόνων! Και αν τον ρωτούσες «τι θέλεις να γίνεις όταν μεγαλώσεις;» με χαμόγελο και σιγουριά απαντούσε «μάγειρας!». Έτσι, σπούδασε μαγειρική και ζαχαροπλαστική. Κι όσο για την επιλογή της ζαχαροπλαστικής, καθοριστικό ρόλο, μας λέει, έπαιξε ο κορυφαίος pastry chef Δημήτρης Χρονόπουλος, αφού μετά από σεμινάριο του το 2014, ο ενήλικος πια Μάριος πήρε την απόφαση μιας καριέρας που μόλις εκείνη τη στιγμή ξεκινούσε!

Γλυκές Συνεργασίες

Οι συνεργασίες του Μάριου Δρακάκη είναι πολλές και αξιοσημείωτες. Στην ξενοδοχειακή εστίαση ξεκίνησε το 2015 στον όμιλο PortoPlatanias Hotels  σαν ζαχαροπλάστης και έπειτα το 2018 σαν pasty chef του ομίλου, το 2019 μετά από πρόταση συνεργασίας από τον Γιώργο Τσατσάκη επιμελήθηκε τον κατάλογο των γλυκών του ανανεωμένου Typofrafeion ανοίγοντας τα φτερά του στο χώρο της εστιάσης. Από τότε οι συνεργασίες του πληθαίνουν εξελίσσοντας τον νεαρό pastry chef και σ’ αυτές ξεχωρίζει τη νέα του συνεργασία με τον όμιλο Solimar Hotels,με τo Cool Café στον Πλατανιά των αδερφλων Καβρουδάκη, το Esperides AllDayBar του Μάριου Γιάνναρη στον Σταλό, το εστιατόριο Ellotia του Δημήτρη Αβαράκη στο κέντρο της πόλης!.

Τα μυστικά της Επιτυχίας

Ο Μάριος Δρακάκης στα 26 του χρόνια είναι ένας ζαχαροπλάστης κορυφαίος στο είδος του. Και ποια στοιχεία κάνουν ένα ζαχαροπλάστη κορυφαίο; «…Θα έλεγα αντίληψη, φαντασία και μεταδοτικότητα», απαντά με ευθύτητα. «Αντίληψη γιατί σε ωθεί να βελτιώνεσαι διαρκώς, να μην επαναλαμβάνεις και να «προλαμβάνεις» τα λάθη σου. Φαντασία γιατί είναι κίνητρο να πειραματιστείς σε νέες γεύσεις, υφές, υλικά, να τολμήσεις το διαφορετικό, το καινοτόμο, το κάτι παραπάνω. Μεταδοτικότητα γιατί ο μοναδικός τρόπος να πετύχεις στο επάγγελμα είναι δουλεύοντας ως ομάδα και όχι ως μονάδα, πράγμα που δε μπορεί να συμβεί αν δεν έχεις την ικανότητα να μεταδόσεις τις γνώσεις σου».

Έμπνευση & Επιβράβευση

Και που βρίσκεται η έμπνευση; Η έμπνευση; επαναλαμβάνει και απαντά με ορμή: «Κάποιες φορές ένα κλασσικό επιδόρπιο είναι πηγή έμπνευσης για μια δική μου εκτέλεση, άλλοτε, ένα φρούτο εποχής, ξηροί καρποί, μια ποικιλία σοκολάτας, κι άλλες φορές η φαντασία μου γεννά το γευστικό συνδυασμό, την υφή, το σχήμα, στρώνομαι στη δουλειά και κάνω δοκιμές μέχρι το αποτέλεσμα να φέρει τη φαντασία μου στο πιάτο!» Εκείνη η στιγμή, προσθέτει, που κάποιος θα δοκιμάσει μια δημιουργία μου και λίγα δευτερόλεπτα αργότερα δω το χαμόγελο να ζωγραφίζεται στο πρόσωπο του, αυτή είναι η επιβράβευση μου, αυτή η στιγμή με κάνει να ξεχνάω την κούραση της πιο απαιτητικής μέρας!

 

Το Αγαπημένο Γλυκό & οι Πελάτες

Κι αν το καλοσιροπιασμένο γαλακτομπούρεκο της γιαγιάς έκανε την καρδιά του μικρού Μάριου να χτυπά, αγαπημένο του γλυκό σήμερα «είναι μια τούρτα με τραγανή γκοφρέτα πραλίνας ως βάση, κρέμα passion fruit και μους σοκολάτας γάλακτος 40% κακάο». Λατρεύει τα φρούτα στα γλυκά και ο συνδυασμός του passion fruit με μια ελαφρώς πικρή σοκολάτα γάλακτος  είναι ο αγαπημένος του! Όταν δημιουργεί επιδόρπια και στήνει καταλόγους φροντίζει να υπάρχουν επιλογές για κάθε προτίμηση αλλά και πιο τολμηροί συνδυασμοί. Γιατί «το κάτι το διαφορετικό είναι πολύ σημαντικό» για εκείνον. Πάντως, οι πιο «γλυκατζήδες» πελάτες λόγω γαστρονομικής ιστορίας είναι οι Γάλλοι, παρατηρεί. Στην ελληνική γαστρονομία από την άλλη, το επιδόρπιο βρίσκει σιγά σιγά τη θέση του για αυτό οι χώροι εστίασης του δίνουν ολοένα μεγαλύτερη βαρύτητα σε σχέση με παλιότερα.

Ο Covid 19 και τα Μελλοντικά Σχέδια

Και φτάνοντας σε μια όχι και τόσο γλυκιά έκφανση της εποχής ο Μάριος εύστοχα παρατηρεί: «O Covid- 19 ήταν ένα «σοκ» για τον συνεχώς αναπτυσσόμενο τουρισμό της Κρήτης που έδειξε ότι αυτήν την εύθραυστη αλλά με τόση δυναμική βιομηχανία θα πρέπει εργαζόμενοι και επιχειρηματίες να την προστατεύσουμε προσφέροντας υπηρεσίες υψηλής ποιότητας. Η επόμενη μέρα στην εστίαση αν και διαφορετική, πιστεύω ότι θα μας βρει πιο έτοιμους». «Όσο για τα μελλοντικά σχέδια», συνεχίζει, «βασική επιδίωξη είναι να γίνομαι καλύτερος στην δουλειά μου, σταθερός στις συνεργασίες μου και να εξελίσσω την ομάδα μου. Σχεδιάζω πολλά και όμορφα πράγματα με τους συνεργάτες μου! Stay tuned!».

 

 

Tags from the story
,
Written By
More from Go Hania

Αριστέα Καλογρίδη

  «Περισσότερο με ενδιαφέρει να συνδεθεί το όνομα μου με τη σοβαρότητα...
Read More